Fiat 500 se představí již letos v červenci
Představení se mělo konat až letos v září...Ale Fiat představení o dva měsíce uspíšil.
Nejpravděpodobnější datum je tedy 4.čevence, poněvadž přesně 4. července roku 1957 byl představen dnes již legendární Fiat 500.
Fiat chce letos prodat na 58.000ks těchto vozítek, v příštím roce by to mělo být 120.000ks.
Jak jsem již napsal výše byl roku 1957 představen přímý předchůdce nové 500ky. Motor byl uložen v zadní části a hnaná byla rovněž zadní náprava. Bylo použito nezávislé zavěšení všech kol. Pohonou jednotku tvořil vzduchem chlazený dvouválec o objemu 479ccm s výkonem 13koní. Tento výkon přenášela 4 rychlostní manualní převodovka. Jelikož byli prodeje pod hranicí očekávání, rozhodl se Fiat uvést na trh další dvě verze, tzv. Normale a Economica. Obě byli poháněny posíleným motorem s výkonem 15 koní. Verze Normale měla oproti levnější verzi například otevírací okýnka a plnohodnotné zadní sedadlo. V roce 1958 představila automobilka ještě třetí verzi a to sport. Tuto verzi poháněl motor o objemu 499,5ccm a výkonu 21,5koně. ,,Pětistovka'' sport měla oproti klasické verzi dva červené pruhy na stranách karoserie a pevnou střechu (ostatní verze měli horní část střechy plátěný, shrnovací) touto střechou byla verze také vybavena, ale až v roce 1959. Následovali další verze tzv. Giardiniera, ještě téhož roku byla uvedena 500D pod kapotou jí bušil motor dodávaný do této doby pouze do verze sport (499,5ccm) nataktovaný na výkon 17,5koně. Model 500D se vyráběl až do roku 1965, kdy přišla verze 500F, hlavní odlišností bylo otevírání dveří do směru jízdy, ještě bylo zdokonaleno převodové ústrojí. A poslední verzí byla 500R, která vyšla roku 1972. Pod kapotou měla motor používaný ve Fiat 126 o obsahu 594ccm s redukovaným výkonem na 18koní. ,,Pětistovek'' se vyrobilo na 3.678000 kusů!
Nová 500 by měla být osazena benzínovými motory o obsahu 1,1 a 1,2l, ze vznětových motorů by se měl objevit známý motor 1,3Mjtd.
autor:Tommy
P.S. Do nové pětistovky je ještě pilně vyvíjen zcela nový dvouválcový turbomotůrek o objemu 0,9 litru s výkonem kolem 90 až 100 k a proslýchá se také něco o připravované nadupané verzi Abarth (toto označení bude oživeno zanedlouho v Ženevě a dle propozic výstavy tam bude hned celý stánek Abarth) a ta nejspíš dostane nový motor 1.4 T-JET z nového Brava, pravděpodobně ve verzi s výkonem 150 k.
Octan
Už se těším
(Octan, 21. 2. 2007 22:50)